سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسیان مگ

نظر

امروزه اکثر مردان و زنان می خواهند به نتایج سریع و طبیعی زیبایی برسند. در ادامه مطلب من به شما می گویم که PRP یا پلاکت درمانی آنها را به سرعت و به طور طبیعی زیبا می کند.

اگر شما هم می خواهید بدون جراحی به نتایج مطلوبی در جوانی و زیبایی صورت خود برسید، تا پایان این مقاله با مریم حبشی همراه باشید تا به شما بگویم PRP یا پلاکت تراپی چیست، برای چه افرادی مناسب است و برای چه مواردی مناسب است. فواید و عوارض آن

سرفصل های اصلی این صفحه

پلاکت تراپی یا پی آر پی چیست؟

سال ها پیش، PRP (پلاکت درمانی) تنها توسط جراحان ارتوپد و جراحان برای درمان بافت های نرم و زخم ها استفاده می شد. اما در سال های اخیر تحقیقات و مطالعات پزشکی نشان داده است که PRP می تواند برای درمان چین و چروک های ظریف صورت، ریزش مو و سایر درمان های زیبایی استفاده شود.

امروزه می دانیم که درمان پی آر پی فرآیند استفاده از پلاکت ها و فاکتورهای رشد به شکل متمرکز برای تحریک تولید کلاژن، بهبود پوست و سایر عوامل درمانی برای ارتقای سلامت پوست است.

در طول درمان PRP، از پلاسمای خون فرد برای تولید غلظت بالایی از پلاکت ها استفاده می شود. بنابراین هیچ واکنش آلرژیکی در سیستم ایمنی بدن فرد رخ نمی دهد.

پلاکت ها سلول های کوچکی در خون هستند که حاوی فاکتورهای رشد بسیاری هستند که به بهبود بافت آسیب دیده یا پوست آسیب دیده کمک می کنند. از دیگر نقش های پلاکت ها در بدن می توان به مشارکت در فرآیند لخته شدن خون اشاره کرد.

همچنین بخوانید : کلاژن سازی پوست چیست؟ (همه چیز در مورد ساخت کلاژن)

چه کسانی می توانند از PRP استفاده کنند؟

درمان PRP برای بیمارانی که سبک زندگی فعالی دارند و خواهان پوستی سالم هستند مناسب است. درمان PRP زمان زیادی نمی برد و به راحتی در کمتر از یک ساعت انجام می شود. در حالی که درمان های تهاجمی روزها و هفته ها طول می کشد. درمان پی آر پی به شما کمک می کند بدون اتلاف وقت یا آسیب رساندن به بدن، بهترین ظاهر را داشته باشید.

مکانیسم اثر پی آر پی چیست؟

یکی از سوالات متداول در این زمینه تفاوت پی آر پی با پرکننده ها است. باید گفت که به جای کاهش چین و چروک از پرکننده ها استفاده می شود. حجم از دست رفته صورت را پر کنید و کلاژن جدید تولید کنید

روش پی آر پی نسبت به فیلرها برای دستیابی به اثرات مثبت در بهبود و بازسازی پوست برتری دارد. زیرا از مواد فعال بیولوژیکی در خون خود استفاده می کند که تأثیر زیادی بر متابولیسم بدن دارد.

با افزایش سن، چروک شدن پوست طبیعی است. فیلرهای پوستی فقط بر روی پرکردن این چین و چروک ها تمرکز می کنند، در حالی که درمان های پی آر پی پوست را جوان و جوان می کند.

علاوه بر این، فیلرها بیشتر بر روی از بین بردن خطوط و چین و چروک های پوست و افزایش حجم کلی تمرکز دارند، اما PRP بر افزایش طراوت، افزایش طبیعی حجم موضعی و بهبود یا صاف کردن بافت پوست تمرکز دارد.

همچنین برخلاف فیلرها که نتایج آنی و درازمدت کمتری دارند، اثر پی آر پی تدریجی و طولانی مدت است. بنابراین، اثر آن بلافاصله ظاهر نمی شود. بلکه با رشد تدریجی ظاهر می شوند.

مزایای یک درمان موثر پی آر پی چیست؟

این یک فرآیند بی خطر است

در روش پی آر پی پلاسمای غنی از پلاکت از خون فرد استخراج می شود و پس از جداسازی پلاکت ها بدون زحمت با سوزن به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. این روش یک تکنیک جراحی نیست و بسیار ساده و کم تهاجمی است.

این یک روش سریع است

از آنجایی که این روش بدون درد است، بسیار سریع است و تنها حدود 30 دقیقه طول می کشد. با روش پی آر پی فاکتورهای التیام بخش و رشد فعال می شوند که باعث شکسته شدن مجدد پوست و بهبود ظاهر و بافت آن می شود. هنگامی که بدن شروع به تولید کلاژن طبیعی در ناحیه درمان می کند، نتایج پس از چند هفته قابل مشاهده است و نتایج به مرور زمان افزایش می یابد.

همچنین بخوانید : برای تمیز کردن پوست به کجا مراجعه کنم؟

اثرات طولانی مدت دارد

درست است که روش پی آر پی بسیار سریع است و نتایج آن تدریجی است اما برای مدت طولانی موثر است. اگر مراحل درمانی توصیه شده توسط یک متخصص مورد اعتماد را دنبال کنید، اثرات این درمان 18 ماه یا بیشتر باقی خواهد ماند.

بعید است که باعث آلرژی و واکنش های ایمنی شود

درمان PRP از قدرت طبیعی بدن با تمرکز بر مهار فاکتورهای رشد در خون و بدن خود افراد استفاده می کند. بنابراین، هیچ واکنش منفی مشابه واکنش های مرتبط با پر کردن مصنوعی وجود نخواهد داشت.

برای مشاهده نتایج به چند درمان PRP نیاز است؟

نتایج معمولاً در عرض یک ماه پس از درمان قابل مشاهده است و پس از جراحی نیز خود را نشان می دهد.

از آنجایی که درمان PRP با فرآیندهای بازسازی طبیعی بدن هماهنگ است، تحریک تدریجی و تسریع روند بازسازی نیاز به زمان دارد. همانطور که گفتیم یکی از ویژگی های مثبت این روش سرعت آن است، بنابراین روش پی آر پی زمان زیادی نمی برد و به راحتی در کمتر از یک ساعت انجام می شود.

این در حالی است که سایر درمان های کشنده روزها و هفته ها طول می کشد. شایان ذکر است که درمان پی آر پی به شما کمک می کند تا در مدت زمان کوتاه و بدون کمترین عوارض به بهترین ظاهر پوست خود برسید. پس از انجام این روش باید مدتی صبور باشید تا تاثیرات مثبت آن را در ظاهر پوست خود مشاهده کنید.

همچنین فراموش نکنید که در صورت عدم مشاهده عوارض، طولانی شدن جلسات پشت سر هم توصیه نمی شود و در صورت نیاز به چندین جلسه، باید سه ماه فاصله بین جلسات رعایت شود.

همچنین بخوانید: فرآیند تزریق فیل چیست؟

قبل از درمان PRP چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

حداقل در طول درمان، از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش مانند نور خورشید خودداری کنید و حتما از کرم ضد آفتاب با SPF بیشتر از 30 درصد استفاده کنید.

از آسیب های غیر ضروری پوست مانند اپیلاسیون یا برنزه کردن اجتناب کنید.

اگر بیماری های پوستی، سرطان پوست، اختلالات خونی و ناهنجاری های پلاکتی دارید، یا اگر با داروهایی مانند آسپرین یا داروهای ضد التهابی درمان شده اید، درمان PRP توصیه نمی شود.

عوارض PRP یا پلاکت درمانی چیست؟

همانطور که گفتیم، روش پی آر پی کاملا بی خطر است و خطر حساسیت یا واکنش به مواد تزریقی وجود ندارد. اما مانند هر داروی دیگری، پوست ممکن است کمی قرمز یا متورم و ملتهب باشد.

حساسیت پوستی خفیف تا متوسط، قرمزی و تورم ناحیه تحت درمان به مدت 12 تا 24 ساعت. در صورت لزوم می توانید از یخ یا کمپرس سرد برای کاهش تورم استفاده کنید.

مدت زمانی که طول می کشد تا عوارض جانبی PRP بهبود یابد به میزان درمان و تغییرات بدن فردی بستگی دارد. بهبودی به طور متوسط ??بین 3 تا 4 روز طول می کشد، اما گاهی اوقات اتفاق می افتد که یک یا دو روز بهبود می یابد یا بهبودی تا 7 روز به تاخیر می افتد.

چه اقدامات احتیاطی بعد از درمان PRP باید انجام شود؟

حداقل تا 48 ساعت پس از درمان از استفاده از کرم های مرطوب کننده، معطر یا روغنی و همچنین کرم های حاوی مواد موثره مانند رتینول، اسید گلیکولیک و ویتامین C خودداری کنید.

در طول روز، از SPF وسیع الطیف حداقل 30+ استفاده کنید و از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

24 تا 48 ساعت پس از درمان از ورزش، شنا یا سایر فعالیت‌هایی که گرما ایجاد می‌کنند خودداری کنید.

از اپیلاسیون یا هر نوع درمان پوستی دیگر در ناحیه تحت درمان خودداری کنید.

ناحیه تحت درمان خشک و پوسته پوسته خواهد شد و در صورت لزوم، لایه برداری ملایم می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد.

PRP (پلاکت درمانی) چیست؟ (مزایا و عوارض پلاکت درمانی)