سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسیان مگ

نظر

پاکسازی پوست یکی از کارهای مهمی است که می تواند برای کیفیت و سلامت پوست بسیار موثر باشد. پوست ما بزرگترین عضو بدن ماست و بازتاب سلامت کلی ماست. از ما در برابر بیماری و آسیب محافظت می کند و به تنظیم دمای بدن کمک می کند. بنابراین، تمیز کردن و حفظ فرم کامل پوست برای حفظ سلامت کلی بدن ضروری است.

شاید شستن صورت یکی از مهم ترین بخش های روتین مراقبت از پوست شما به نظر برسد، اما انجام درست و نادرست آن می تواند بر سلامت پوست شما تأثیر بگذارد. شستن صحیح صورت پایه و اساس کل رژیم مراقبت از پوست شما است.

پوست تمیز بهتر می تواند مواد مغذی مهم را جذب کند، بنابراین اثربخشی سایر محصولاتی که روی صورت خود قرار می دهید افزایش می یابد. در این مقاله از وبلاگ آردن می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم و با بهترین روش تمیز کردن پوست آشنا شویم.

https://fatemehhabashi.com/

چرا باید صورت خود را بشویید؟

پاکسازی پوست بدون شک مهمترین مرحله در هر رژیم مراقبت از پوست است. احتمالاً می دانید که نشویید صورت می تواند منجر به مسدود شدن منافذ و آکنه شود، اما آیا می دانستید که پیری را نیز تسریع می کند؟

رادیکال های آزاد ناشی از آلودگی هوا در طول روز در پوست انباشته می شوند و در صورت عدم درمان، به کلاژن و الاستین طبیعی پوست آسیب می رسانند و باعث ایجاد خطوط ریز و چین و چروک می شوند. شستشوی مناسب صورت آسیب رادیکال های آزاد را کاهش می دهد و تضمین می کند که سایر محصولات مغذی پوست به عمق پوست نفوذ کنند.

 

اهمیت پاکسازی پوست

چند بار باید صورت خود را بشویید؟

برخی از رایج ترین اشتباهات مراقبت از پوست که افراد مرتکب می شوند، پاکسازی کم، تمیز کردن بیش از حد و مرطوب کردن بیش از حد پوست است. دفعات تمیز کردن توصیه شده دو بار در روز، صبح و عصر است.

شستن صورت بیش از دو بار در روز فقط برای پوست شما مفید است. برای افرادی که پوست خشک دارند، این می تواند روغن های مورد نیاز برای محافظت از پوست را از بین ببرد. از طرفی شستشوی بیش از حد پوست در افرادی که پوست چرب دارند می تواند باعث تحریک و تولید بیش از حد سبوم و چرب شدن آن شود.

 

بهترین روش برای شستشو و تمیز کردن پوست چیست؟

روش شستشوی صورت می تواند ظاهر شما را تغییر دهد. این نکات از متخصصان پوست را بخاطر داشته باشید تا به زیبایی و سلامت پوست خود کمک کنید.

از یک پاک کننده ملایم، غیر شوینده و بدون الکل استفاده کنید

صورت خود را با آب گرم خیس کنید و پاک کننده را با نوک انگشتان خود بمالید. استفاده از هر چیزی غیر از لوفا، اسفنج مشبک یا نوک انگشتان می تواند پوست شما را تحریک کند.

در برابر وسوسه شستن بیش از حد پوست خود مقاومت کنید، زیرا شستشوی بیش از حد می تواند پوست شما را تحریک کند

 

صورت خود را با آب ولرم بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید

یک بار صبح و یک بار عصر و همچنین پس از تعریق زیاد صورت خود را بشویید. عرق کردن، به خصوص هنگام استفاده از کلاه یا کلاه ایمنی، پوست را تحریک می کند. پس از تعریق پوست خود را در اسرع وقت بشویید.

پس از شستشو از کرم مرطوب کننده یا مرطوب کننده برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید

اکنون پوست شما باید تمیز و کمی سفت شود، که نشان می دهد آماده جذب مواد مغذی سایر محصولات مانند اسفنج است. تونرها، سرم‌ها، نرم‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌ها باید بلافاصله و به‌طور مداوم پس از پاک‌سازی استفاده شوند تا پوست به خوبی هیدراته شود.

SPF را فراموش نکنید. کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست و جلوگیری از آسیب طولانی مدت ضروری است.

 

اهمیت پاکسازی پوست

ژل شستشوی صورت آردن بیوتی یکی از بهترین پاک کننده هایی است که می توانید برای پاکسازی صورت خود از آن استفاده کنید. این ژل شستشو بدون صابون و سازگار با PH طبیعی پوست است و با ترکیباتی مانند اسید سالیسیلیک، عصاره چای سبز و عصاره بیدمشک می تواند انواع آلودگی ها، مواد آرایشی و چربی اضافی را بدون خشک کردن پوست از بین ببرد. است. و خارش

 

اخرین حرف

در این مطلب از وبلاگ آردن به موضوع پاکسازی پوست و اهمیت آن در حفظ سلامت و زیبایی پوست پرداختیم. اما به یاد داشته باشید که نکات مراقبتی زیادی برای انواع پوست وجود دارد و بهتر است نوع و ویژگی های پوست خود را بشناسید و از شوینده ها و پاک کننده های خاصی استفاده کنید. نکات کلی پاکسازی پوست دیگری نیز وجود دارد که افراد می توانند آن ها را امتحان کنند. اگر در مورد مراقبت و پاکسازی پوست خود مطمئن نیستید، باید برای مشاوره بیشتر با یک متخصص پوست مشورت کنید. آموزش پاکسازی پوست فاطمه حبشی