سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسیان مگ

نظر


یکی از موضوعات بازاریابی و کسب و کارهای آنلاین سئو و بهینه سازی است. این موضوع خود از زیر شاخه های مختلفی تشکیل شده و تابع یک سری قوانین و سلسله مراتب است. دانستن این قوانین و مقررات به شما در کسب رتبه و پیشرفت در وب کمک می کند. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل و به طور خاص اصطلاحات مورد استفاده در سئو و بهینه سازی را مورد بحث قرار دهیم. موارد بسیار مهمی در این مقاله وجود دارد که باید آنها را به طور کامل بخوانید. وبلاگ را دنبال کنید

آشنا به تمامی اصطلاحات سئو

همانطور که در ابتدای این مقاله توضیح دادیم سئو و بهینه سازی برای انجام یک سری پروژه ها و اقدامات تعریف شده توسط موتورهای جستجو نامیده می شود. هر یک از این مراحل مجموعه‌ای از آماده‌سازی‌ها را تکمیل می‌کند که به محبوبیت و فروش وب‌سایت کمک می‌کند. همه این اصطلاحات معنای خود را دارند و یادگیری این کلمات برای یادگیری بسیار مفید خواهد بود. هر کدام از این اصطلاحات جای خود را دارند که به صورت جداگانه مورد بحث و معرفی قرار می گیرند که در این مقاله در مورد هر یک از آنها برای شما توضیح خواهیم داد.

در سئو صفحه

یکی از مهمترین موضوعات در سئو مربوط به مواردی مانند تولید محتوا، دسته بندی ها و برچسب های وب سایت است. چه وب سایت شما با وردپرس یا سیستم مدیریت محتوای دیگری توسعه یافته باشد، یا انحصاری، سئوی داخلی مورد نیاز است. سئو در سایت به دو بخش مبتدی و تخصصی تقسیم می شود که برخی از آن ها مانند تصاویر، توضیحات، طراحی صفحه فرود و ... توسط افراد متخصص انجام می شود. برخی از کارها مانند تولید محتوا و طراحی عکس توسط افرادی با تجربه کمتر قابل انجام است. با این حال، به طور کلی، سئو و همکاری بین صاحب کسب و کار و مدیر تاثیر زیادی در بهینه سازی موتورهای جستجوی این صنعت دارد. در زیر لیستی از وظایف تحت پوشش در دسته سئو داخلی آمده است.

تولید محتوا

برای برچسب زنی

لینک داخلی

دسته ها و برچسب ها را ایجاد کنید

طراحی صفحه فرود

طراحی صفحه داخلی

عکس‌ها و نظرات را ویرایش و اضافه کنید

تصاویر مرتبط و فهرست برای هر پست

تگ Alt یا متن جایگزین

موارد و شرایط فوق به صورت جداگانه توضیح داده خواهد شد.

سئو فنی یا سئو فنی

یکی دیگر از کارهایی که در سئو باید انجام شود و به آن توجه ویژه ای شود، سئوی فنی است. این مبحث سئو را می توان تخصصی دانست و برای اجرا و بررسی نیاز به متخصص دارد. اگر مشکل در سئوی فنی سایت باشد نیاز به دانش فنی و تجربه دارد و به راحتی قابل رفع نیست. چه سایت شما وردپرس باشد یا با یک CMS تخصصی مدیریت شود، باید مشکلات را از نظر فنی بررسی و برطرف کنید. در ادامه زیر مجموعه های این اصطلاح سئو را برای شما بررسی کرده ایم که نیاز به مطالعه دارند.

طراحی و کدنویسی قالب ها و بخش های سایت

بهبود سرعت بارگذاری وب سایت

رفع و رفع خطاهای داخلی مانند خطای 404

محتوای تکراری محتوای تکراری

نمایه سازی بودجه

Redirects Redirects

خزیدن یا خزیدن

تحقیق و تحلیل محاسباتی

پخش جاوا اسکریپت

نمایه سازی یا نمایه سازی

سئوی خارجی خاموش است

موضوع مهم دیگری که در سئو وجود دارد و برای رتبه بندی باید جدی گرفته شود PAGE OFF است. این موضوع از نظر گوگل حائز اهمیت است اما باید توجه داشت که این قسمت باید به صورت تخصصی و طبیعی انجام شود. اگر به کلیت این کار اشاره کنیم، به این معنی است که نباید از روش هایی استفاده کنید که گوگل و سایر موتورهای جستجو تشخیص دهند که شما لینکی را خریداری کرده اید یا خودتان آن را انجام داده اید. به یاد داشته باشید که گوگل به صفحات و سایت هایی که سایت ها و پلتفرم های دیگر در مورد محصولات و محتوای گوگل صحبت می کنند اهمیت ویژه ای می دهد. در زیر، موارد مرتبط با SEO خارجی OFF PAGE را برای شما پوشش داده ایم.

لینک بیلدینگ

بازاریابی محتوا

شبکه های اجتماعی

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی بازاریابی

اعلامیه

سئوی بد

یکی از مواردی که در این صنعت توسط برخی سئوکاران یا نمایندگی های این صنعت رایج شده است سئو منفی است. برخی از این دلالان این کار را برخلاف اخلاق حرفه ای به نام رقابت انجام می دهند. با ایجاد برخی لینک های خارجی در سایت های اسپم و بدون رتبه، لطمه جدی به کلمه رتبه بندی وب سایت ها و سایر وب سایت ها وارد می کنند. جلوگیری از این فرآیند متاسفانه کمی دشوار است و نیاز به تست های قابل اعتماد و متخصص دارد. یک راه حل این است که این لینک را در کنسول جستجو پیدا کنید و آن را حذف کنید. Google درخواست‌های ما را برای توقف نادیده می‌گیرد. راه حل های خلاقانه زیادی برای جلوگیری از این امر وجود دارد که باید با یک متخصص مشورت شود.

سئو کلاه خاکستری

یکی از روش های مرتبط با سئو که نیاز به بحث دارد و جزء اصطلاحات سئو می باشد سئو کلاه خاکستری نام دارد. این اصطلاح زمانی استفاده می شود که ما قصد داریم قوانین و الگوریتم های خاص موتورهای جستجو را هنگام انجام پروژه های سئو دور بزنیم. در این روش ریسک کار ما بیشتر می شود اما احتمال جریمه شدن سایت توسط موتور جستجو کم است.

سئو کلاه سفید

این یکی از روش هایی است که به وسیله آن سایت را مطابق با قوانین موتورهای جستجو سئو می کنیم. ریسک این روش بسیار کم است و می توان گفت که احتمال جریمه شدن توسط موتور جستجو عملا صفر است. اما زمان نتیجه گیری در این روش نسبت به سایر روش ها بیشتر است و گرفتن مدرک کمی سخت تر است و انرژی و زمان بیشتری می طلبد. جالب است بدانید در سئو کلاه سفید نتیجه ای که می گیریم پایدار و واقعی تر است.

Bakgildisreitur Seo

این همان روشی است که ما سئو سایت را با نادیده گرفتن قوانین انجام می دهیم. ریسک کار در این روش بسیار زیاد است و نتایجی که می گیریم پایدار نیست و هر لحظه امکان کاهش نتایج وجود دارد. به عنوان مثال در این روش با اعمال روش های پرخطر و اسپم سازی و آشکارسازی عناصر پنهان و یا تکرار مهم ترین کلمات در صفحه اصلی سعی می کنیم به یک سطح برسیم. اینجوری نتیجه میگیریم ولی رفع نمیشن و تا مدتی جواب میدن و بعد از مدتی لیست ما خیلی کم میشه یا سایت جریمه میشه.

سئوی محلی سئوی محلی

یکی از تکنیک های سئو برای گروهی از مشاغل که می خواهند در نتایج جستجوی کاربران محلی ظاهر شوند. در این روش سئو سایت را برای شهر و شهر خاصی سئو می کنیم و پس از اینکه کاربر شهر و شهر مورد نظر خود را جستجو کرد، نتایج برای او نمایش داده می شود.

سئوی بین المللی

این روش سئو برای کسب و کارهایی است که بازار هدف خود را گسترش داده اند و یا قصد توسعه دارند. این دسته بندی سئو برای همه نتایج به زبان های مختلف است و نتیجه وب سایت را برای همه کاربران در هر گوشه ای از جهان نشان می دهد. در این روش فروش یا ارائه خدمات بین المللی بوده و بازار هدف باید گسترش یابد.

ده لیگ آبی

این عبارت در مورد 10 نتیجه جستجوی ارگانیک برتر که در صفحه اول ظاهر می شوند صدق می کند. توجه داشته باشید که نتایج تبلیغات گوگل ادز و گوگل ادوردز شامل لینک های آبی نمی شود، برای محاسبه صحیح و دقیق، لینک های تبلیغات گوگل ادز و گوگل ادوردز باید از شمارش حذف شوند تا شمارش شوند. وضعیت کلیدی نتیجه را دریافت کنید.

سئوی موبایل سئوی موبایل

این عبارت SEO برای انجام یک سری عملیات فنی استفاده می شود که وب سایت ما را در نسخه موبایل بهینه می کند. اگر دقت کرده اید نتایج بین کامپیوتر و موبایل متفاوت است، این کلمه زمانی است که می خواهید نتایج موبایل و کامپیوتر مطابق و اصلاح شود.

تکراری بودن مطالب

یکی از مواردی که در سئو مورد استفاده قرار می گیرد مشکی است و با انجام آن مدتی می توانید به نتیجه دلخواه برسید. به خاطر داشته باشید که این اصطلاح زمانی استفاده می شود که محتوای تکراری با عناوین تکراری در یک وب سایت تولید می شود. تگ canonical باید برای کاهش خطر محتوای تکراری در سئوی معمولی، یعنی کلاه خاکستری و کلاه سفید و وب سایت های ارگانیک استفاده شود.

 

Canonical-Tag

همانطور که در بالا به اختصار توضیح داده شد، کاهش ریسک و استفاده از محتوای تکراری اما کاربردی موثر است. با استفاده از این تگ، به موتورهای جستجو می گویید که این URL از صفحه دیگری کپی شده است. تعریف رایج تگ های متعارف، کد HTML است که ما از آن برای اعلام نسخه اصلی محتوای خود به موتورهای جستجو استفاده می کنیم.

سئوی تجارت الکترونیک

این نوع سئو برای فروشگاه های اینترنتی کاربرد دارد و طبیعتا با تکنیک های خاصی فروشگاه اینترنتی را به موتورهای جستجو نشان می دهیم. بنابراین، ما صفحات محصول را برای نتایج تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی طراحی و آماده می کنیم تا شما در زیر بررسی کنید.

طرح های محصول را اضافه و ویرایش کنید

بهینه سازی و برچسب گذاری و شرح صفحات اصلی و دسته بندی ها

استفاده از Google Ads برای دریافت بازخورد در مورد نتایج.

معرفی تبلیغات محصول در شبکه های اجتماعی و OFF PAGE

خزیدن بودجه

اصطلاحی در سئو که به تعداد صفحات وب سایت شما در گوگل که توسط اپراتورهای موتورهای جستجو در یک بازه زمانی معین ایندکس می شوند اشاره دارد. توجه داشته باشید که اگرچه گوگل تعداد زیادی وب سایت دارد، اما این منابع برای هر وب سایت منحصر به فرد هستند. به همین دلیل است که به آن سقوط بودجه می گویند.

تغییر مسیرها تغییر مسیر می دهند

این اصطلاح در سئو و وب بسیار کاربردی است و در تعریف آن ابتدا باید در مورد دو نوع ریدایرکت اصلی یعنی 301 و 302 صحبت کنیم. ریدایرکت راهی است که شما کاربران یا موتورهای جستجو را از یک صفحه یا وب سایت به صفحه دیگر منتقل می کنید. . باید بدانید که ریدایرکت می تواند هر پیوند URL دیگری را نیز هدایت کند.

خزش یا خزش

این یکی از آن عباراتی است که اگر صاحب کسب و کار اینترنتی باشید، زیاد خواهید شنید. اصطلاح خزیدن به زمانی اطلاق می شود که موتورهای جستجو محتوای آن صفحه یا وب سایت را با ارسال ربات به صفحات وب سایت شما فهرست می کنند. ربات‌ها خزنده نامیده می‌شوند و به کاری که انجام می‌دهند فهرست‌سازی می‌گویند.

کنسول جستجو با تجزیه و تحلیل

اینها دو ابزار مهم برای تجزیه و تحلیل وضعیت وب سایت و تعداد بازدیدها و رفتار مخاطبان و همچنین وضعیت فهرست صفحه و تجزیه و تحلیل بازدید از هر صفحه و لینک های داخلی و خارجی هستند. تفاوت این دو ابزار که هر دو متعلق به گوگل هستند در این است که از کنسول جستجو برای تجزیه و تحلیل وضعیت وب سایت و لینک ها و کلمات موجود در نتایج استفاده می شود و از تجزیه و تحلیل برای تجزیه و تحلیل تعداد بازدید از وب سایت استفاده می شود. رفتار مخاطب و برای بررسی دعوت به اقدام و مواردی از این دست وجود دارد.

تگ alt یا متن جایگزین

جالب است بدانید که موتورهای جستجو برای تشخیص اینکه یک تصویر متعلق به چه چیزی است به توضیحات نیاز دارند. به عنوان مثال، اگر نام یک گل را در تگ عکس یا متن جایگزین تصویر قرار دهید، مخاطب و موتورهای جستجو می توانند تشخیص دهند که این تصویر متعلق به چه چیزی است. یکی از مهم ترین راه های افزایش بازدید و افزایش ارگانیک رتبه در وب سایت، عکس ALL برچسب شده است.

عنوان و توضیحات یا توضیحات متا

این دو مربوط به توضیحات سایت است که در افزایش نرخ کلیک و ترافیک سایت، به خصوص سایت های محتوا محور موثر است. این اثر یکی از پروژه های سئو داخلی سایت است که باید فکر کنید برای جذب مخاطب چه متنی قرار دهید. در گذشته تعداد زیادی کلمه کلیدی در توضیحات قرار می گرفت که باعث افزایش رتبه سایت می شد. اما حالا مخاطب تصویر و متن توضیحات را می خواند و وارد صفحه می شود.

لینک بیلدینگ

این روش سئو که بیشتر در سئو خارج از سایت استفاده می شود، به جز سئو کلاه خاکستری و برخی از روش های آن مبهم هستند. به این ترتیب محتوای وب سایت را در وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارید و در آنجا به وب سایت خود لینک می دهید از نظر گوگل (البته بسته به اعتبار وب سایت لینک دهنده) گویی مقاله یا محصول شما مفید است و مقاله یا محصول شما از نظر گوگل ارزشمند است و باید اولویت بندی و درجه بندی شود. دلیل اینکه این نوع سئو خاکستری نامیده می شود این است که اگر گوگل بفهمد شما خودتان این کار را انجام داده اید، جریمه خواهید شد. بنابراین، اگر خودتان این کار را انجام می دهید، بهتر است مراقب تعداد لینک ها و شهرت وب سایت میزبان باشید.

پایان داستان

در این مقاله در مورد چند اصطلاح مهم و رایج در سئو صحبت کرده ایم. اگر سوالی دارید، لطفا از طریق بخش نظرات یا صفحه تماس با ما تماس بگیرید. با مطالعه مقالات مرتبط در صفحه "درباره شرایط سئو" ما درباره شرایط سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید و در سایر وب سایت ها تحقیقات بیشتری انجام دهید.

مرجع مقاله: https://blogten.ir/familiarity-with-all-seo-terms/