سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسیان مگ

آیا می‌دانید راه رفتن در خواب یک نوع اختلال خواب محسوب می‌شود و شیوع آن در کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان است. البته برخی از روان‌پزشکان این نوع راه رفتن را به عنوان اختلال در نظر نمی‌گیرند، بلکه زمانی که این موضوع باعث ناراحتی شما شده و شما در طول روز برای کارهای روزمره توانایی کافی نداشته باشید، آن را اختلال در نظر می‌گیرند. اما واقعاً علت راه رفتن در خواب یا خوابگردی چیست؟ به طور کلی راه رفتن در خواب نشانه چیست؟ در این مطلب از مجله جوان ایرانی به طور کامل این موضوع را شرح می‌دهیم.

 

 

 

راه رفتن در خواب نشانه چیست؟

خوابگردی در شب ممکن است ناشی از داروها، ژنتیک، استرس، اضطراب و مواردی از این قبیل باشد. در ادامه این مطلب از مجله جوان ایرانی به بررسی این موارد می‌پردازیم.جوان ایرانی (irjavan.com)

 

کم خوابی

افرادی که دچار کم خوابی هستند و در طی شب خواب مناسب و با کیفیتی ندارند، گاهی اوقات در خواب راه می‌روند. با توجه به تحقیقات انجام شده توسط مجله جوان ایرانی و اسکن‌های مغزی و ام‌آرآی از افرادی که سابقه خوابگردی دارند پزشکان پی بردند که افرادی که دچار کم خوابی هستند، سابقه راه رفتن در خواب را نیز دارند.

استرس و اضطراب

همان‌طور که می‌دانید استرس و اضطراب باعث می‌شود که شما در شب خواب خوب و با کیفیتی نداشته باشید‌. حتی اگر در طی روز دچار استرس در کارهای خود باشید، در شب خواب‌آلوده هستید و به طور کامل خواب با کیفیتی ندارید. همین مورد باعث خوابگردی در هنگام شب می‌شود.

 

داشتن تب

به ویژه کودکانی که مبتلا به تب می‌شوند، در خواب راه می‌روند. حتی تب داشتن ممکن است باعث ایجاد کابوس شبانه شود. احتمالاً فرد دست‌هایش را به هم می‌کوبد یا اینکه محکم فریاد میزند یا از چیزی که در خواب‌دیده بسیار می‌ترسد

 

اختلالات تنفسی

همان‌طور که می‌دانید آپنه انسدادی خواب بسیار فراتر از خروپف است و در طی خواب ممکن است برای لحظاتی نتوانید نفس بکشید‌. درواقع یک اختلال تنفسی محسوب می‌شود. شما عزیزان باید بدانید اگر به آپنه انسدادی خواب مبتلا هستید، احتمال راه رفتن در خواب شما بسیار بیشتر از افرادی است که مبتلا به آپنه خواب خفیف هستند. آپنه خواب شدید حتی در طی روز باعث خستگی، فشارخون بالا،سکته مغزی و همچنین بیماری قلبی نیز می‌شود.‌ بنابراین آن را جدی بگیرید و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

راه رفتن در خواب نشانه چیست؟ بهترین درمان خوابگردی