سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسیان مگ


معمولا در هنگام خرید تخت این سوال پیش می آید که تخت چوبی بخریم یا ام دی اف. انتخاب تخت مناسب هزینه های اضافی را کاهش می دهد و سلامت و کیفیت خواب شما را تضمین می کند. انتخاب نوع تخت مناسب یکی از نکات مهم در هنگام خرید تخت می باشد. چوب و ام دی اف باکیفیت ترین متریال تخت می باشد. اگر هنوز نمی دانید تخت خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف، در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم و تفاوت ها، مزایا و معایب هر کدام را بررسی می کنیم. برای انتخاب بهتر توصیه می کنیم نکات زیر را از دست ندهید.

برای انتخاب درست بین تخت چوبی و تخته ام دی اف، با مزایا و معایب هر کدام آشنا شوید.

دوام، کیفیت، دوام و در نهایت قیمت مواردی است که همه در خرید لوازم خانگی و دکوراسیون داخلی به آن توجه می کنند. در هنگام خرید تخت، ام دی اف یکی از پرمصرف ترین متریال ها برای تخت خواب است و چوب یکی از بی نظیرترین و محبوب ترین متریال هاست. در واقع هر کدام از آنها مزایا و معایبی دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا و معایب خرید تخت چوبی; قدرتمند و ارزش عالی

برای ساخت تخت چوبی از چوب طبیعی بریده شده از درختان استفاده می شود که به آن چوب جامد می گویند. اگر به دنبال محصولی برای خرید تختی هستید که سالیان دراز از آن استفاده کنید، تخت چوبی انتخاب خوبی است زیرا طول عمر بالایی دارد و بسیار بادوام است. برای ساخت سرویس خواب انواع مختلفی از چوب به عنوان مثال چوب بلوط، سرو، راش وجود دارد که از استحکام بالایی برخوردار هستند.

از نظر زیبایی شناسی، چوب جذابیت بصری چشمگیری دارد و از این متریال می توان در مدل های مختلف تخت خواب دونفره، یک نفره و کودک استفاده کرد. اگر می خواهید دکوراسیونی مجلل در اتاق خواب خود داشته باشید، به سراغ تخت چوبی بروید. تخت چوبی جلوه بسیار لوکسی را در اتاق ایجاد می کند. با توجه به تنوع مدل تخت خواب چوبی می توانید با توجه به هزینه و طرح و بافتی که مد نظر دارید انتخاب کنید; روتختی مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب خود انتخاب کنید.

البته در مورد معایب تخت های چوبی باید گفت: این ماده مستعد رطوبت و آب است. بنابراین توصیه می شود از پوشش ضد آب برای رختخواب در مناطق مرطوب استفاده کنید. علاوه بر این، چوب با تغییر دما و رطوبت منبسط و منقبض می شود و باعث ایجاد ترک در محصول می شود.

چرا تخت ام دی اف خوب است؟ مزایای فراموش نشدنی

امروزه ام دی اف به دلیل ظاهر مدرن و قیمت مناسب جایگزین مناسبی برای چوب است. ام دی اف از چوبی ساخته می شود که مورد استفاده قرار نمی گیرد، بنابراین ماده ای مناسب برای حفظ محیط زیست محسوب می شود. بهترین نوع ام دی اف برای تخت یک گزینه ارزان است. ام دی اف با روکش های متنوع و زیبای خود باعث زیباتر شدن دکوراسیون اتاق خواب می شود.

تخت ام دی اف اگر از بهترین نوع آن استفاده کنید خوب است. اگر ام دی اف مرغوب باشد، از چوب مقاوم تر است، در برابر رطوبت و خوردگی مقاوم است. علاوه بر این استفاده از تخت ام دی اف به حفظ محیط زیست کمک می کند. اگرچه ام دی اف سنگین است اما اگر می خواهید تخت را به راحتی جابه جا کنید توصیه می شود از تخت های ام دی اف استفاده کنید زیرا تمام قسمت های تخت قابل جابجایی و جابجایی آسان است.

یکی از نکات مهم در مورد معایب مواد ام دی اف این است که مقاومت کمتری نسبت به چوب در برابر ترک خوردگی دارد و تعمیر آن نیز دشوارتر است.

تخت چوبی بهتر است یا ام دی اف؟ با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید

برای تکمیل اطلاعات سوال تخت ام دی اف بخرم یا چوبی باید این دو محصول را با هم مقایسه کنید.  MDF bed set  در ابتدا باید بگوییم تشکی که قصد خرید آن را دارید باید متناسب با نیاز شما باشد. بعد در مورد اینکه تخت چوبی بهتر است یا ام دی اف می توان گفت که این دو متریال با هم متفاوت هستند که هر کدام را برای شرایط مناسب تر می کند.


• رنگ های تخت های ام دی اف پرتر بوده و در نهایت تخت دارای سطحی صاف و یکدست خواهد بود.

• ام ??دی اف به دلیل مواد شیمیایی به کار رفته در ساخت آن در برابر موریانه ها مقاومت بیشتری دارد و دوام بیشتری دارد.

• ام ??دی اف نسبت به چوب حساسیت بیشتری به حرارت دارد و سریعتر جمع می شود و منبسط می شود که نشان دهنده ساختار ضعیف تر مواد در مقایسه با چوب  تانیل چوب است.

• تخت های ام دی اف عموماً به خوبی به اتصالاتی مانند پیچ ??و میخ نمی چسبند و این مشکل در نهایت منجر به ترک خوردن تخت می شود.

• تخت های چوبی نسبت به تخت های ام دی اف دوام، بادوام و قابل تنظیم ترند.

• شرایط فصلی و آب و هوایی باعث می شود که بسترهای چوبی حتی از بهترین ام دی اف ها در برابر رطوبت بیشتر مستعد شوند.

در نهایت، در مورد اینکه تخت چوبی بهتر است یا ام دی اف، هیچ برنده نهایی برای این ماده وجود ندارد. زیرا هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و می توان از آنها با وسایل دیگری مانند تخت خواب، کابینت، کتابخانه، میز و قفسه استفاده کرد. شرایطی وجود دارد که یکی بهتر از دیگری است و هر کدام برای فضا و دکور خاصی مناسب است.

نحوه تعیین بهترین نوع ام دی اف برای تخت خواب; به وزن محصول توجه کنید

هرچه وزن چوب کمتر باشد، دوام کمتری خواهد داشت. سرویس خواب ام دی اف تانیل چوب معمولا فشرده و سنگین تر هستند. اگر دوست دارید از چوب برای تزئین اتاق خوابتان مانند خرید صندلی، تخت و قفسه استفاده کنید، چوب کاج با قیمت مناسب بهترین انتخاب است. این چوب رنگ زیبایی دارد و برای افرادی مناسب است که هنوز آمادگی سرمایه گذاری در دکوراسیون های گران قیمت را ندارند.

برای تشخیص بهترین نوع ام دی اف، باید درک کرد که کاملا فشرده و سفت است. تخت های چوبی ام دی اف باکیفیت فاقد دانه های چوب قابل رویت هستند و همچنین دارای کارکرد بسیار سنگین هستند.