سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسیان مگ

نظر


قبرس شمالی کشوری امن و زیبا در وسط دریای مدیترانه است. آب و هوای مطبوعی دارد و می توان گفت یک سوم جمعیت کشور دانشجویان خارجی دارند. تحصیل در امن ترین کشور کوچک جهان با هزینه کم احتمالا یکی از مهم ترین موارد برای مهاجران است. اگر می خواهید اطلاعات کاملی در مورد تحصیل در قبرس شمالی کسب کنید، بقیه دستورالعمل های این صفحه را ببینید.

مدارس در قبرس شمالی

سیستم مدارس در قبرس شمالی به گونه ای است که کودکان 4 تا 6 ساله می توانند در مقطع ابتدایی تحصیل کنند. پیش دبستانی برای کودکان 4 تا 5 سال اجباری نیست، اما برای کودکان 5 تا 6 سال اجباری است. پیش دبستانی در مدارس دولتی و غیرانتفاعی برای همه کودکان اجرا می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

سطح بعدی مدرسه ابتدایی یا Ilk Ecole است که در آن کودکان 5 ساله تحصیل می کنند. مرحله بعدی مدرسه Urta Ecole یا دبیرستان (مدیریت سابق در ایران) است که سه سال طول می کشد. مقطع بعدی تحصیلی که چهار سال طول می کشد، دبیرستان است و دانش آموزان می توانند رشته تخصصی (مانند دبیرستان، هنرستان فنی حرفه ای و پیش دانشگاهی در ایران) را انتخاب کنند.

تفاوت بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در قبرس شمالی چیست؟

در مورد کیفیت آموزش تفاوت کمی وجود دارد و تفاوت اصلی در زمان تعطیلی مدارس است که در مدارس دولتی تا ساعت 13 و در مدارس غیرانتفاعی ساعت 18 داده می شود.

آیا خواندن برای تحصیل در مدرسه در قبرس شمالی هزینه دارد؟

دولت قبرس شمالی اجازه تحصیل رایگان در مدارس دولتی را برای همه کسانی که اقامت دائم یا موقت در این کشور دارند، داده است. این بدان معناست که هر کسی که ویزا اقامت (چه موقت یا دائم) در قبرس شمالی داشته باشد، می تواند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کند و از خدمات آموزشی دولتی رایگان بهره مند شود.

خدمات در این مدارس نیز رایگان است. برخی از مدارس برای لباس فرم از والدین پول می گیرند، برخی دیگر نه. هزینه کتاب های درسی و لوازم التحریر توسط دولت تامین می شود. البته برخی از مدارس برای لوازم التحریر هزینه می گیرند. اما کتاب ها به صورت رایگان به همه دانش آموزان داده می شود.

در مدارس غیرانتفاعی، شهریه از 3000 دلار در سال شروع می شود که شامل غذا و شهریه می شود. هزینه خدمات ترانسفر جداگانه پرداخت می شود.

سیستم نمره دهی در مدارس قبرس شمالی چگونه است؟

نمرات دوره ابتدایی بر اساس مقیاس عالی از خوب تا متوسط ??و نیاز به بهبود و نمرات دبیرستان از 1 تا 10 درجه بندی می شوند.

چه زبان هایی در مدارس قبرس شمالی تدریس می شود؟

تدریس در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) به زبان ترکی انجام می شود. اما اگر فرزندتان به خوبی ترکی صحبت نمی کند نگران نباشید. زیرا در مدارس قبرس شمالی اگر فرزند شما ترکی صحبت نکند مشکلی پیش نخواهد آمد. قبرس شمالی کشوری مهاجرپذیر است، بنابراین معلمان تجربه کافی برای برقراری ارتباط با دانش آموزان غیر ترک زبان را دارند. همچنین دوره های ترکی به صورت رایگان در مدارس ارائه می شود و مطمئن باشید که فرزندان شما پس از چند ماه رفتن به مدرسه، زبان ترکی را به خوبی یاد خواهند گرفت.

مزایای تحصیل در مدارس قبرس شمالی برای آینده آنها چیست؟

اگر دانشجویی در قبرس شمالی تحصیل کرده باشد، برای ورود به دانشگاه از امتیازات خاصی مانند تخفیف در شهریه برخوردار است. این بدان معناست که ورود به دانشگاه آموزش رایگان در قبرس شمالی یک امتیاز محسوب می شود. البته دانش آموزانی که در مدارس دولتی و غیرانتفاعی تحصیل می کنند می توانند به عنوان دانش آموزانی که دبیرستان را در ترکیه به پایان رسانده اند از این مزیت بهره مند شوند.

برای تحصیل در قبرس چه مدارکی لازم است؟

همانطور که گفته شد برای ورود به دانشگاه قبرس نیازی به داشتن مدرک زبان نیست. این به این دلیل است که همه دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (دو بار در سال) یک آزمون آیلتس را برگزار می کنند. و با توجه به نمرات، متقاضیان یا ادامه تحصیل خواهند داد یا مجبور به گذراندن رشته زبان با یک دوره خواهند بود و یا باید یکی دو درس را در سمینار دانشگاه زبان خاص بگذرانند.

برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید از رشته های تجربی یا ریاضی فارغ التحصیل شوید. همچنین معدل دیپلم برای دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاور نزدیک باید بالای 16 و برای دانشگاه بین المللی قبرس بالای 14 باشد.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با رشته مورد نظر الزامی نیست و دانشجویان می توانند با گذراندن یک تا سه واحد پیش نیاز، در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مورد نظر تحصیل کنند.

شرایط تحصیل در قبرس

به منظور حفظ امنیت کشور، دولت قبرس شمالی قوانین مهاجرت را سخت‌تر می‌کند. یکی از مواردی که در حوزه ویزای تحصیلی هم برای دانشگاه و هم برای اداره مهاجرت مهم است این است که دانشجو واقعا در حال تحصیل است. به عنوان مثال، کسانی که به دلیل تسهیلات ویزای تحصیلی از این روش استفاده می کنند و در کلاس شرکت نمی کنند، از دانشگاه اخراج می شوند و زمانی که دانشجو از دانشگاه اخراج شود، پلیس مهاجرت به مدت کوتاهی حدود یک ماهه اجازه می دهد. برای خروج فرد از کشور و در صورت عدم خروج، هر روز جریمه می شود.

در صورت ارتکاب جرم در حین تحصیل؛ دانشجو اخراج می شود و دیگر اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت. لازم به ذکر است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه برای تمدید اقامت، خرید ملک یا تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری است.

روش تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی در دسترس است. در دو دانشگاه مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه خاور نزدیک، NEU، بسیاری از رشته ها به زبان ترکی ارائه می شوند. تحصیل ترکی در قبرس برای کسانی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند فرصتی عالی خواهد بود. دامنه دروس در تمام سطوح بسیار زیاد است و تدریس معمولا به زبان انگلیسی است.

دانشگاه های EMU (دریای شرقی) و NEU (خاور نزدیک) از جمله دانشگاه هایی هستند که آموزش آنلاین ارائه می دهند. این دانشگاه ها انواع مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را از طریق آموزش از راه دور ارائه می دهند و این یک فرصت عالی برای کسانی است که نمی توانند در قبرس تحصیل کنند اما مایل به اخذ مدرک از یک دانشگاه معتبر خارجی هستند.

اخذ ویزای تحصیلی قبرس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. متقاضیان پس از پذیرش در قبرس تحصیل خواهند کرد. آنها مجبورند شهریه اولیه دانشگاه را بپردازند. پس از پرداخت، دانشگاه نامه پذیرش صادر می کند. این صفحه شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت در فرودگاه ارجان با محتوای زیر است: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه ما است و باید مراحل ویزای دانشجویی را تکمیل کند.

دانشجویان پس از گذراندن از پلیس فرودگاه و گرفتن ویزای پرواز 3 ماهه؛ پس از ورود به قبرس شمالی و ثبت نام رسمی در دانشگاه؛ برای مسکن دانشجویی اقدام کنید. درخواست اقامت آنلاین است و دانشجویان می توانند برای شش ماه، یک سال یا دو سال برای ویزای دانشجویی اقدام کنند.

مراحل به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در ادارات دولتی نیست. تنها کاری که دانشجویان انجام می دهند معاینه پزشکی است که ثابت می کند فرد متقاضی تحصیل در قبرس به بیماری های عفونی مبتلا نیست.

دانشگاه های مختلف در قبرس شمالی

بهترین از نظر کیفیت آموزش: دانشگاه مدیترانه شرقی EMU

بزرگترین و مشهورترین دانشگاه قبرس شمالی دانشگاه EMU است. این مرکز علمی در شهر فاماگوستا قرار دارد و امکانات متنوعی از ساحل خصوصی گرفته تا آزمایشگاه علمی کاملا مجهز را ارائه می دهد. دانشجویان با ورود به این دانشگاه وارد یک شهر علمی کاملاً ساخته می شوند. این دانشگاه همه امکانات رفاهی، از استخرهای شنا گرفته تا غذاهای بین المللی را ارائه می دهد.

دانشگاه EMU دارای پیوندهای قوی با تمام موسسات علمی برجسته جهان است. اما می تواند پل خوب و زیبایی برای گذراندن دوران دانشجویی و رسیدن به کشورهایی مانند آمریکا و کانادا باشد. مدارک تحصیلی این دانشگاه در سطح بین المللی شناخته شده و از استاندارد بالایی برخوردار است. جالب است بدانید که دانشگاه EMU از حمایت وزارت علوم ایران نیز برخوردار است.

این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی در قبرس شمالی است و 50 درصد بورسیه تحصیلی را به تمام دانشجویان خارجی ارائه می دهد. دانشجویانی که در دو ترم اول خود میانگین نمره A را کسب می کنند می توانند برای بورسیه 100% به دانشگاه درخواست دهند. دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی دوره های حرفه ای را در ترکیه می گذرانند و از هر دو دانشگاه گواهی فارغ التحصیلی دریافت می کنند.

مزایا و معایب تحصیل در قبرس

معایب تحصیل در قبرس شمالی یورومای کوچک بودن این کشور است: قبرس شمالی دارای پنج شهر اصلی و دهکده های زیبا است که جمعیت کل این کشور کمتر از یک میلیون نفر است.

بازار کار در قبرس: اقتصاد این کشور بر پایه صنعت ساخت و ساز و گردشگری استوار است. و اگر رشته تحصیلی شما در این راستا نیست، نباید در آینده به یافتن شغل در این کشور امیدوار باشید.

کشورهای غیر شنگن قبرس شمالی و قبرس جنوبی: اخذ ویزای شینگن از قبرس شمالی کار سختی نیست، اما مراحل اداری وجود دارد که متقاضیان باید آن را رعایت کنند.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی 1: عدم نیاز به منابع مالی

2: اجازه ماندن همراهان در حین تحصیل

3: اجازه کار پاره وقت

4: بیمه و مراقبت های بهداشتی جامع برای دانش آموزان

5: امکان جمع آوری واحدهای اتوبوسرانی

6: نداشتن ویژگی های سنی

7: از مکالمه آکادمیک چشم پوشی کنید

8: بدون نیاز به مدرک زبان

مرکز دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشور کوچکی است که از پنج استان بزرگ تشکیل شده است. شهر دانشجویی قبرس شمالی فاماگوستا است. حدود بیست هزار دانشجوی بین المللی در این کشور زندگی می کنند که بیش از هفتاد درصد آنها در فاماگوستا زندگی می کنند.

بسیاری از دوستانی که در حال کاوش در شرایط تحصیل در قبرس هستند همیشه از ما می پرسند که فاماگوستا با ماگوسا چه تفاوتی دارد. ابتدا فرض کنیم کلمه Magus اشتباه تلفظ شده و تلفظ صحیح Maus است. زیرا املای ترکی این شهر MA?USA است و تلفظ صحیح آن g نیست.


مائوسا شهر مرکزی استان فاماگوستا است. ناحیه فاماگوستا یک ناحیه بزرگ است که شامل ایسکله یا ایسکله می شود. فاماگوستا یک شهر ساحلی زیبا در سمت شرق جزیره است و دارای آثار باستانی زیبا و غنی از جمله کاخ Otel Lo و خرابه های باستانی سالامی است.

دلیل اصلی افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این شهر هزینه کم زندگی و تفریح ??و از همه مهمتر وجود دانشگاه مدیترانه شرقی قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه قبرس شمالی در این شهر است. شرایط پذیرش دانشگاه AMU آسان است، اما فارغ التحصیلی از این دانشگاه آسان نیست و نیاز به یک دانشجو دارد که واقعا سخت کار کند و دوره ها را درک کند.

جالب است بدانید که بسیاری از دانشجویانی که در گیرنه و لفکوشا تحصیل می کنند نیز در فاماگوستا زندگی می کنند. همه دانشگاه ها همیشه خدمات آنلاین رایگان دارند. و همین موضوع باعث شده بسیاری از دانشجویان فاماگوستا را برای زندگی و دانشگاه های دیگر شهرها را برای تحصیل انتخاب کنند.