سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسیان مگ

نظر

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، صدیف بدری در استودیوی گفتگوی ویژه خبری 2 شنبه شب شبکه دوم سیما افزود: قوانین موجود در بخش تولید مسکن، مبتنی بر مصوبات سال 87 و 89 می‌شود که پس از بررسی طرح‌های مصوب قدیمی، به تدوین طرح جهش تولید و تأمین مسکن رسیدیم.

وی ادامه داد: منافذ قوانین و ایراد‌های موجود مصوبات سال 87 و 89 مربوط به بخش مسکن که منجر به نبود حمایت از تولید مسکن می‌شد را رفع کردیم، زیرا در سال‌های گذشته شاهد عدالت در تولید و توزیع ساخت و ساز در کشور نبوده ایم.

بدری تصریح کرد: در بخش مسکن تاکنون شورای عالی وجود نداشت این در حالی است که در بسیاری از بخش‌ها، شورای عالی سیاستگذاری به وجود آمده است، اما بخش مسکن فاقد این شورای عالی بود که در طرح جهش تولید و تأمین مسکن نگاهی هم به جای خالی این شورای عالی شده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر نتوانیم در قالب برنامه‌های یک الی 5 سال، مسکن مورد نیاز را تولید کنیم عرضه و تقاضا در کشور به هم خواهد خورد به این علت در 8 سال گذشته در بخش عرضه مسکن همواره مشکلاتی وجود داشته است.

وی افزود: با اجرای طرح جهش تولید و تأمین مسکن، دولت سالانه مکلف به تولید یک میلیون واحد مسکونی خواهد شد که بخشی از این تعداد با همت تولیدکنندگان و سرمایه داران تولید و حدود 500 هزار واحد هم در قالب مسکن حمایتی در روستا‌ها و شهر‌های کشور تولید خواهد شد.

بدری ادامه داد: در این طرح، زمین، رایگان خواهد بود، زیرساخت‌های مدارس و اماکن خدماتی هم توسط دولت حمایت خواهد شد. منبع مالی اجرای این طرح با نام صندوق ملی مسکن تشکیل خواهد شد که همه عایدات و درآمد‌های حاصله از قوانین موجود و آتی در بخش مسکن به دولت، در این صندوق ذخیره خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده مسکن در این طرح حدود 3 الی 3 میلیون و 500 هزار تومان، زمین رایگان و پروانه ساخت هم مشمول 30 درصد تخفیف خواهد شد با این شرایط، یک واحد 100 متری، حدود 350 میلیون تومان خواهد شد که تقریباً 200 میلیون تومان هم وام کم بهره حمایتی به آن افزوده می‌شود.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران گفت:? رفتار‌های سلیقه‌ای در اجرای قوانین، بخش مسکن را عاجز کرده است.