سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسیان مگ

نظر


اگر مکالمه شما یک کافی شاپ در شهر است و به قهوه و قهوه سازی علاقه دارید، احتمالاً می خواهید یک کافی شاپ باز کنید. در این مقاله به طور اجمالی به عدم قطعیت نحوه سازماندهی یک کافی شاپ می پردازیم تا متوجه شویم چقدر باید برای ساخت یک کافی شاپ واقعی هزینه کرد.

سراج الدین شاهرودی/شهرآرانیوز- اگر پاتوق شما کافی شاپ شهر است. و عاشق قهوه و درست کردن قهوه هستید. حتماً قصد افتتاح کافی شاپ را دارید در این مقاله به طور خلاصه به بررسی عدم قطعیت نحوه ایجاد کافی شاپ می پردازیم. بنابراین می فهمید که برای ساختن یک کافی شاپ واقعی به چه مقدار پول نیاز دارید.

ماده خام

1. قهوه:

ماده اصلی کافی شاپ قهوه است که برای شروع کار با 5 تا 10 کیلوگرم در ماه کافی است. قهوه معمولاً حاوی دانه های روبوستا و عربیکا 2 است. اگر دانه های عربیکا در قهوه بیشتر باشد گران تر است و برعکس اگر غلیظ باشد قهوه ارزان تر می شود. دلیل این تفاوت قیمت این است که قهوه عربیکا به دلیل طعم ملایم و شیرین مورد علاقه مردم است و به دلیل تقاضای زیاد و کشت فشرده، گران است.

بهترین و با کیفیت ترین دانه های قهوه مدت زیادی است که برشته نشده اند. بنابراین، مطمئناً، هر چه قهوه شما تازه تر، برشته و دانه دار باشد، گران تر خواهد بود.

علاوه بر این مقیاس، دسته دیگری نیز برای قیمت های مختلف قهوه وجود دارد و آن درجه برشته شدن قهوه (روشن، متوسط، تیره) است که با حرکت به سمت تاریکی گران می شود. قیمت قهوه از کیلویی حدود 50000 تومان تا 150000 تومان است و می توانید قهوه خوب را کیلویی 70000 تومان بخرید.

2. شیر و خامه:

محصولات لبنی مانند شیر و خامه مواد اصلی یک کافه هستند که عمدتاً در سفارشات سرد مورد استفاده قرار می گیرند. در ابتدا معمولاً روزانه یک لیتر خامه و 3 لیتر شیر مصرف می کنید. با مراجعه به سوپرمارکت به راحتی می توانید قیمت شیر ??و خامه را دریابید، اما در پایان مقاله نکاتی برای خرید ارزان تر این 2 محصول را خواهید یافت.

3. شکلات:

این ماده یکی از خودکارهای ضروری کافی شاپ است. شکلات با قهوه یا هر نوع شکلاتی که با آن نوشیدنی درست می کنید. بسته بندی شکلات معمولا ماهی 4 کیلوگرم (400 هزار تومان) و شکلات مایع 2 لیتر در ماه (75 هزار تومان) است.

4. شکر:

این یک ماده اولیه است که باید در کافی شاپ استفاده شود. علاوه بر قهوه و انواع نوشیدنی های سرد یا گرم می توان از شکر نیز استفاده کرد. قیمت آن 5 تا 7 هزار تن در هر کیلو است. در ابتدای کار، معمولاً 5 کیلوگرم شکر در ماه می خورید. به طور کلی بد نیست بدانید که 40-50 درصد درآمد ماهانه صرف خرید مواد اولیه می شود. پس سعی کنید هنگام خرید به پس انداز بزرگ فکر کنید.

نوار قرمز!

همیشه اولین قدم برای راه اندازی کسب و کار، تهیه مدارک لازم است. راه اندازی کافه نیز از این قاعده مستثنی نیست و خوب است بدانید برای راه اندازی کافه به 2 مجوز صادر شده از اتحادیه آب میوه و بستنی و قهوه و مجوز بهداشت نیاز دارید.

برای مجوز بهداشت باید در حدود 10 کلاس شرکت کنید و برخی آزمایشات بهداشتی مانند آزمایش انگل را بگذرانید تا مجوز سلامت و کارت سلامت خود را دریافت کنید. هزینه زیادی ندارد. یک مجوز بهداشتی می تواند حدود 300000 AMD هزینه داشته باشد، اما باید به مسائل بهداشتی مانند روکش کفش در سالن، توالت های جداگانه برای مردان و زنان، لباس کارکنان و عدم وجود وسایل تزئینی توجه کنید.

پروانه انجمن هم برای مجوز 5 ساله 2 میلیون تومان هزینه دارد. ضمناً برای عضویت در سندیکا باید سالانه 300 هزار تومان بپردازید. اگر هنوز قهوه ای پیدا نکرده اید، بهتر است شروع کنید. زیرا برای گرفتن مجوز انجمن صنفی نیاز به اجاره فروشگاه دارید.

چه نوع فروشگاهی باید بگیرم؟

به یاد داشته باشید، اگر فروشگاه شما کمتر از 50 متر است، می توانید یک کافه غذای آماده با حداقل مساحت 18 متر راه اندازی کنید. یکی دیگر از الزامات کافی شاپ بودن مغازه شما این است که در کنار آرایشگاه یا مدرسه دخترانه نباشید و مغازه شما در طبقه +1 یا -1 نباشد. شاید در گذشته، زمانی که رستوران ها به تازگی وارد شهر شده بودند، ترجیح می دادند در پستوها و خیابان های فرعی تجارت کنند، اما اکنون این وضعیت چندان مهم نیست و بیشتر فروشگاه شما در پیش است. در یک مکان شلوغ، مشتریان بیشتری را جذب می کند.

اجاره ماهانه چقدر است؟

خب اگه بخوای یه مغازه تو بلوار وکیل آباد و شعبش که کافی شاپ هم هست بخری ماهیانه حدود 2-6 میلیون تومن و مبلغ رهن هم 40-60 میلیون تومنه. به عنوان مثال در محدوده بلوار فرهاد و ملک آباد مبلغ اجاره تا 5.5 میلیون تومان دیده شده است. در یک منطقه متوسط ??از مشهد، اجاره مغازه زیر 2 میلیون تومان وجود ندارد.

بیرون رفتن یا سالن؟ توصیه کارشناسان کار این است که اگر تازه می خواهید شروع به کار کنید، ریسک سود کافه سالن کمتر از سود غذای آماده است و سود آن منوط به شروع قوی و کیفیت عالی محصول است. که وقتی از این شروع مطمئن نیستم بهتر است به کافه بروم. برو تو راهرو

چی بخرم؟

خوب، تا به حال شما یک مغازه با دو قاب جواز کسب و یک قاب مجوز بهداشتی روی دیوار دارید، معمولاً نمی توانید با این دو قاب برای مردم قهوه سرو کنید. پس بیایید ببینیم برای ایجاد یک منوی مینیمال کافی شاپ به چه چیزی نیاز دارید.

دستگاه اسپرسوساز:

مهم ترین، منحصر به فرد ترین و گران ترین وسیله، کافی شاپ دیگر کافی شاپ نیست. یک دستگاه جدید (نیمه صنعتی) حدود 30 میلیون تن یا بیشتر قیمت دارد و برای یک کافی شاپ ساده می توانید یک اسپرسوساز دو باند خوب با قیمت حدود 40 میلیون تن تهیه کنید. تفاوت قیمت دستگاه به دلیل کیفیت قهوه خروجی و تعداد قهوه هایی است که می توانید هر روز تهیه کنید. هر چه بیشتر برای هر مشتری هزینه کنید، قهوه با کیفیت تری درست می کنید.

ماشین سنگ زنی:

دومین وسیله ای که معمولا در هر کافی شاپ یافت می شود، آسیاب قهوه است که بسیار هم مهم است. شاید بگویید قهوه آسیاب شده قابل خرید است، اما بهتر است بدانید که قیمت قهوه آسیاب شده تفاوت چندانی با قیمت قهوه آسیاب نشده ندارد، به شرطی که در خود کافی شاپ آسیاب شود و کیفیت محصول شما را افزایش دهد. . اهمیت نده اسپرسوساز قیمت پایین تری نسبت به دستگاه اسپرسوساز دارد اما از نظر اولویت تجهیزات در رده دوم قرار دارد. آسیاب های مختلفی در بازار موجود است که بسته به نوع (تجاری، خانگی)، برند، جنس تیغه و ظرفیت، قیمت های متفاوتی دارند، اما می توانید از 7 میلیون تومان به بالا برای یک آسیاب خرج کنید.

مقیاس:

برای تهیه یک قهوه خوب با نسبت های مشخص، داشتن ترازو در هر کافی شاپ حرفه ای بسیار ضروری است. علاوه بر این، گاهی پیش می آید که مشتری از شما قهوه خام می خواهد. بنابراین برای وزن کردن قهوه به یک ترازو دقیق مانند ترازو طلافروشی نیاز دارید. چون قیمت قهوه بالاست! وزنش زیاد گران نیست با قیمتی حدود 700 هزار تا 1 میلیون تومان می توانید ترازو مناسب بخرید.

مطالعه مقاله کامل: https://payju.ir/content/لیست-کافی-شاپ-های-شیراز