سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسیان مگ

نظر

بهترین اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون در سال 2023

نگهداری و سازماندهی اسناد و عکس های کاغذی همیشه مشکل بوده است. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور اسکنرها، کاربران به راحتی توانسته اند اسناد مورد نیاز خود را به صورت دیجیتالی بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنند و از مرتب سازی و بایگانی مداوم آنها خلاص شوند. اما با ظهور برنامه های اسکن تلفن همراه، کاربران در مورد نحوه تهیه نسخه دیجیتالی این اسناد و عکس ها سردرگم شده و بهترین گزینه را انتخاب می کنند.

در این مقاله سعی شده است بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون و همچنین بهترین اپلیکیشن های اسکن عکس در گوشی شما را ارائه دهیم، آنها را با اسکنرهای تخت و اسکنر اسناد مقایسه کنیم و به سوال اسکن عکس های کاغذی و کاغذی پاسخ دهیم. اسناد با اسکنر تخت و آیا سند بهتر است؟ ، آیا از برنامه اسکن موبایل استفاده می کنید؟ پس تا آخر با ما باشید.

بهترین اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون

برنامه های اسکن موبایل این روزها توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. زیرا می توانند به راحتی و به سرعت یک نسخه دیجیتالی از اسناد خود را با فرمت دلخواه تهیه کرده و در کامپیوتر ذخیره کنند. تنوع این برنامه ها بسیار زیاد است. بسیاری از آنها باید خریداری شوند و برخی کیفیت لازم را ندارند. برای دانلود بهترین اپلیکیشن های اسکن موبایل در این مقاله، توصیه می کنیم اگر گوشی یا تبلت اپل دارید از اپ استور و اگر گوشی یا تبلت اندرویدی دارید به پلی استور مراجعه کنید. در زیر 10 نمونه از بهترین اپلیکیشن های اسکن موبایل برای اندروید و آیفون در سال 2023 را ارائه کرده ایم:

دوربین اسکنر اسکنر موبایل

یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل موجود برای سیستم عامل های موبایل CamScanner است. این برنامه به شما امکان می دهد رسیدها، یادداشت ها، کارت های ویزیت و سایر اسناد، از جمله بحث های تخته سفید را اسکن کنید. CamScanner از OCR برای استخراج متن از اسکن های شما استفاده می کند. این برنامه همچنین دارای ویژگی‌های برش هوشمند و بهبود خودکار برای تمیز کردن متن و تصاویر برای ظاهر واضح‌تر است.

CamScanner

از ویژگی های اضافی این برنامه می توان به اشتراک گذاری گزینه ها از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی به صورت فایل های PDF، Word، JPEG یا TXT اشاره کرد. دارای ویرایش پیشرفته برای حاشیه نویسی، محافظت از رمز عبور، همگام سازی بین پلتفرم و جستجوی کلمات کلیدی است. همچنین ابزارهای داخلی مانند تبدیل PDF به Word، تبدیل PDF به Excel، اسکنر کد QR و غیره را ارائه می دهد.

iScanner یک اسکنر موبایل است

با برنامه اسکنر موبایل iScanner، می توانید به راحتی هر متنی را به فرمت txt، pdf یا jpg تبدیل کنید. این برنامه با کاربری آسان به عنوان یک دستیار دیجیتال تمام وقت شناخته می شود زیرا کار با کاغذ را آسان می کند. پس از تبدیل فایل پی دی اف، می توانید آن را ویرایش کنید یا یک امضای دیجیتال برای تایید صحت سند اضافه کنید. یکی از محبوب ترین کارهایی که اپلیکیشن Scan انجام می دهد، امکان شمارش اشیا با استفاده از دوربین است. بله، به راحتی می توانید عدد روی جعبه را بشمارید و در وقت شما صرفه جویی می کند.

نرم افزار اسکن موبایل iScanner

همچنین می‌توان آن را با استفاده از رمز عبور یا احراز هویت چهره به صورت ایمن قفل کرد تا شناسه‌های مهم دیجیتالی شود و از سوء استفاده جلوگیری شود. برنامه اسکنر موبایل iScanner به شما امکان می دهد متن را از تصاویر انتخاب شده استخراج کرده و آن را در کلیپ بورد کپی کنید. همچنین می توانید مسائل را اسکن کرده و آنها را به صورت آنلاین اسکن کنید تا مسائل ریاضی و سایر مسائل را حل کنید.

یکی از معایب نرم افزار اسکنر موبایل iScanner استفاده رایگان محدود است که نیاز به تعداد محدودی اسکن در طول شبانه روز دارد و نیاز به خرید نامحدود دارید.

اسکنر فضای مایکروسافت آفیس

مایکروسافت آفیس لنز، این برنامه اسکنر تلفن همراه دارای مجموعه ای از ویژگی های مفید است که به شما کمک می کند تا از اسناد خود کپی دیجیتال تهیه کنید. قابلیت OCR این برنامه به شما این امکان را می دهد که به راحتی عکس ها و اسناد خود را جستجو و ویرایش کنید. رسیدهای کوچک، کارت ویزیت، یادداشت ها و حتی تخته های سفید را می توان به راحتی با این برنامه اسکن کرد.

اسکنر لنز آفیس I-Microsoft

برش دادن امکان انجام اصلاحات و تنظیمات رنگ. قابلیت کمی سازی پرتوهای نور و ایجاد حاشیه نویسی از دیگر ویژگی های لنز مایکروسافت آفیس است. با این برنامه، می توانید اسناد و تصاویر خود را در Word، One Note و One Drive نگه دارید. برتری داشتن شما می توانید در فرمت های مختلف مانند پاورپوینت یا PDF ذخیره کنید. بهتر است بدانید که امکان ذخیره مستقیم آنها در گالری نیز وجود دارد. در حقیقت، می توانید سند اسکن شده خود را در یک قالب و در بیش از یک مکان قرار دهید.

گاهی اوقات کیفیت پایین اسناد اسکن شده در این برنامه نسبت به سایر برنامه ها و همچنین مشکلات اشتراک گذاری فایل ها از معایب این برنامه توسط کاربران آن اعلام شده است.

اسکنر موبایل اسکن Adobe

برنامه Adobe Scan یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای سیستم عامل اندروید محسوب می شود. رابط کاربری ساده و کاربرپسند دلیل اصلی محبوبیت این برنامه است. دوربین تلفن خود را به سمت یادداشت‌ها، فرم‌ها، رسیدها و هر سندی که می‌خواهید از آن یک کپی دیجیتال تهیه کنید، بگیرید تا به‌طور خودکار سند شما را شناسایی و اسکن کند.

Adobe Scan

عملکردهایی مانند برش، چرخش و تنظیم رنگ، مرتب سازی و ویرایش و جستجوی صفحه، با فناوری OCR به شما کمک می کند تا فایلی با کیفیت بالا تهیه کنید. امکان اشتراک گذاری فایل شما در فضای ایمیل و فضای ابری توسط برنامه Adobe Scan فراهم شده است.

این برنامه همچنین دارای بسیاری از ویژگی ها و عملکردهای دیگر مانند ادغام فایل ها، تبدیل PDF به Word و پاورپوینت، حفاظت از رمز عبور، امضای الکترونیکی روی فایل ها و 20 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری می باشد. اما این ویژگی ها پس از خرید نسخه پریمیوم در دسترس خواهند بود و این موضوع را می توان یکی از بزرگترین مشکلات این اپلیکیشن دانست.

اسکنر نابغه اسکنر موبایل

برنامه اسکنر Genius یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون با تشخیص خودکار و سریع اسناد است که استفاده از آن را برای کاربران آسان می کند. این برنامه دارای ویژگی اسکن انبوه است و اگر نیاز به اسکن اسناد طولانی با صفحات زیاد دارید برای شما مناسب است.

اسکن درخشان

ویرایش خودکار و دقیق، صفحه نمایش هوشمند برای تصویر پرسپکتیو، بهبود عکس، اشتراک گذاری از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی و سازماندهی اسناد از جمله ویژگی های بسیار مفید این اپلیکیشن است. ; همچنین می توانید اسنادی مانند: امکان حذف سایه ها، اعمال فیلترها، اسکن گروه ها و ایجاد فایل های PDF چند صفحه ای را ویرایش کنید.

از معایب این برنامه می توان به کیفیت پایین اسناد PDF نسبت به سایر اسکنرهای پی دی اف و ادغام با سرویس های ابری مانند دراپ باکس و گوگل درایو اشاره کرد.

اسکنر موبایل SwiftScan

برای یک اسکنر اسناد با کد QR داخلی و اسکنر بارکد، SwiftScan یک برنامه اسکنر موبایل عالی است. مانند سایر برنامه‌های فهرست‌شده در اینجا، می‌توانید تقریباً هر چیزی را اسکن کنید، از اسناد گرفته تا یادداشت‌ها و تخته‌های سفید و کارت‌های ویزیت. تصاویر اسکن شده را به صورت JPG یا PDF ذخیره کنید و با استفاده از ویژگی OCR جستجو کنید.

SwiftScan به شما امکان می دهد اسناد چند صفحه ای را اسکن کنید، محتوا را ویرایش کنید، حاشیه نویسی اضافه کنید و تصاویر را با رنگ ها و فیلترها بهبود بخشید. می توانید به انواع سرویس های ابری از جمله iCloud Drive، Dropbox، Google Drive و Box و همچنین Evernote، Slack و Todowest متصل شوید.

نسخه پریمیوم شامل اسکن نامحدود، امضای الکترونیکی، حذف واترمارک، آپلود خودکار، آپلود چند صفحه، OCR و موارد دیگر است.

Mobile Scanner Scanner Pro

Scanner Pro برای کاربران iOS یک اسکنر اسناد تلفن همراه با ویژگی های عالی است که به شما امکان می دهد موارد را از iPhone یا iPad خود اسکن کرده و سپس آنها را در Dropbox، Google Drive، OneNote، iCloud Drive و غیره در WebDAV آپلود کنید. ، ذخیره یا آپلود کنید. سرویس ذخیره سازی آنلاین

Scanner Pro

این برنامه از پردازش تصویر پیشرفته برای اصلاحات خودکار استفاده می کند، مهر و امضاهای رنگی را ارائه می دهد، بیش از 25 زبان را با OCR تشخیص می دهد و به شما امکان چاپ یا فکس اسناد را می دهد.

با همگام‌سازی iCloud، می‌توانید به پروژه‌ها در همه دستگاه‌های Apple خود دسترسی داشته باشید، حفاظت از رمز عبور را به فایل‌های PDF اضافه کنید، در صورت نیاز ویرایش، ذخیره و لغو کنید و اسکن‌های خود را به راحتی به اشتراک بگذارید. این برنامه قابلیت آپلود خودکار در یک سرویس ذخیره سازی ابری متصل را دارد و استفاده از آن بسیار آسان است.

Scanner Pro خریدهای درون برنامه ای را برای دسترسی به ویژگی های اضافی مانند توانایی حذف واترمارک، انجام جستجوی متن کامل و فعال کردن محافظت از رمز عبور ارائه می دهد.

اسکنر موبایل اسکنر کوچک

برنامه Tiny Scanner را می توان یک اسکنر موبایل قابل اعتماد دانست که اکثر ویژگی های استاندارد را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در واقع، شما یک ابزار ویرایش استاندارد را بدون هیچ هزینه ای دریافت می کنید. این برنامه می تواند هر چیزی از اسناد کوچک مانند رسید گرفته تا اسناد و تصاویر بزرگ را اسکن کند.

اسکنر دستی

این برنامه قابلیت ذخیره اسناد در فضای ابری را نیز دارد و علاوه بر آن به شما این امکان را می دهد که در چند دقیقه فایل های لازم را مستقیما برای چاپ ارسال کنید. تشخیص خودکار لبه ها، ایجاد یکنواخت تصویر، تنظیم کنتراست و اندازه، سازماندهی فایل با حفاظت از نام و رمز عبور از مهمترین ویژگی های نرم افزار اسکنر تاینی است.

پشتیبانی این برنامه از تبلیغات و خریدهای درون برنامه ای برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته تر را می توان یکی از معایب اسکنر تاینی دانست.

مرورگر موبایل پاک کردن مرورگر

Clear Scanner برای اسکن تلفن های همراه با سیستم عامل های اندروید و iOS طراحی شده است. در واقع با نصب این برنامه می توانید اسناد کاغذی را با استفاده از تلفن همراه خود به نسخه های دیجیتال با فرمت PDF و JPEG تبدیل کنید. این برنامه به دلیل سرعت پردازش بالایی که دارد برای کاربرانی مناسب است که نیاز به چک کردن دائمی دارند و موضوع زمان برایشان اهمیت زیادی دارد.

اسکن را حذف کنید

اسکن چند صفحه ای، سازماندهی اسناد، تک درایو، ادغام و اشتراک گذاری با گوگل درایو و دراپ باکس و اتصال فضای ذخیره سازی ابری از مهم ترین ویژگی های برنامه اسکن فیلتر هستند. این برنامه از چاپ ابری برای برگرداندن نتایج به کاغذ استفاده می کند تا بتوانید اسکن خود را ویرایش کنید یا پس از ذخیره تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید.

بزرگترین ایراد این برنامه را می توان تبلیغاتی دانست که در حین اسکن باعث ایجاد مزاحمت برای کاربر می شود.

Evernote Scanner یک اسکنر موبایل است

Evernote Scanner بدون شک بهترین برنامه اسکنر برای سیستم عامل های آیفون و iOS است. با رابط کاربری ساده آن؛ این نرم افزار در بین دوستداران آیفون بسیار محبوب است و کپی های دیجیتال را بسیار سریع می کند. به طور موثر و هوشمندانه به اشتراک گذاشته شده است. یکی دیگر از ویژگی های این برنامه، فناوری تحلیل متن است و با اتصال به لینکدین; اطلاعات کارت ویزیت را دریافت کرده و به مخاطبین شما تبدیل می کند.

Evernote قابل اسکن است

یکی از بزرگترین ایرادات این اپلیکیشن عدم وجود ابزار فوکوس دستی و ترکیبی از اسکرین شات و تصاویر است.

مزیت منحصر به فرد اسکن با اسکنر تخت

تا اینجا در مورد بهترین اپلیکیشن های اسکن موبایل برای اندروید و آیفون صحبت کرده ایم. با توجه به تقاضای روزافزون کاربران برای کپی های دیجیتالی تصاویر و اسناد، ظهور چنین برنامه هایی می تواند کمک بزرگی به آنها کند. زیرا همیشه در دسترس هستند و معمولا کیفیت مورد نیاز را ارائه می دهند. با وجود تمام مزایا و قابلیت های یک برنامه اسکنر موبایل، نباید فراموش کنید که تصویر اسکن شده با اسکنر تخت همیشه کیفیت بهتری نسبت به نتیجه به دست آمده از یک برنامه اسکنر موبایل دارد.

اسکنر تخت

در ادامه دلایلی که برتری اسکنر را نسبت به برنامه اسکنر گوشی اثبات می کند را ذکر کرده ایم:

نورپردازی اشتباه است

دوربین شما تحت تأثیر انعکاس نور بر روی لنز در حین اسکن قرار می گیرد. نور محیطی، فلاش بیش از حد، نقاط داغ در کادر، تابش خیره کننده از عکس ها و مجلات براق همه مشکلاتی هستند که باعث نوردهی متناقض و غیرمنتظره هنگام عکاسی می شوند. این موضوع کیفیت نهایی خروجی دیجیتال از برنامه های اسکن موبایل را محدود می کند. در عین حال بسیاری از قطعات مانند آینه ها، موتورها، لنزها، حسگرها و چراغ ها با هم در اسکنر کار می کنند تا تصویر با بالاترین کیفیت و بالاترین وضوح را به کامپیوتر ارسال کنند.

بدون تمرکز

هنگامی که از دوربین گوشی برای اسکن استفاده می کنیم، تلاش برای بزرگنمایی و بزرگنمایی باعث خارج شدن تصویر از فوکوس می شود. اما با اسکنر این عمل به صورت خودکار و هوشمندانه کافی انجام می شود و به دنبال نتایج بهتر نیز می باشد.

زاویه اشتباه

دوربین تلفن معمولا در زاویه مناسبی از بالا به پایین نیست: در حالی که تصویر شما در اسکنر صاف و در زاویه مناسب خواهد بود.

برش های نامتعادل

اگر از اسکنر تلفن استفاده می کنید، باید تصویر اسکن شده را برش دهید تا پس زمینه از آخرین تصویر حذف شود. اما اسکنر تخت به طور خودکار هر اندازه عکسی را از کوچکترین تصویر، مانند کارت ویزیت تا عکس های بزرگتر تشخیص می دهد و نیازی به اصلاح نهایی شما را بی نیاز می کند.

کیفیت

کیفیت سند اسکن شده فاکتور بسیار مهمی است که مزیت آن در نسخه های دیجیتال به دست آمده از اسکنرهای تخت به اثبات رسیده است. اگر روی عکسی که توسط دوربین اسکن شده و عکسی که از اسکنر گرفته شده است زوم کنید، متوجه تفاوت کیفیت و وضوح خواهید شد. واحد وضوح تصویر در اسکنرها DPI (نقطه در اینچ) یعنی تعداد نقاط در اینچ است. این نقاط، نقاط کوچکی در تصویر هستند، هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، کیفیت تصویر بالاتر می رود.

تفاوت بین اسکن اسناد با اسکنر موبایل و نرم افزار اسکنر اسناد

نگهداری و سازماندهی اسناد کاغذی در مقیاس بزرگ، مانند تجارت، و در مقیاس کوچکتر، مانند اسناد شخصی، همیشه یک مشکل بوده است. بنابراین اهمیت تهیه نسخه دیجیتال اسناد کاغذی روز به روز بیشتر می شود. می توانید با استفاده از برنامه های اسکنر موبایل از اسنادی مانند عکس ها یک فایل دیجیتال ایجاد کنید. اما خروجی اسکنر اسناد همیشه بهتر از این برنامه ها بود.

اسکنر اسناد اداری

تمام مزایای تهیه اسکن با استفاده از اسکنرهای تخت در مورد اسکنرهای اسناد نیز صدق می کند. با این حال سعی کردیم تفاوت برنامه های اسکنر آفیس و اسکنر موبایل و تهیه نسخه دیجیتال را به صورت جزئی بررسی کنیم. مسائل زیر در نتیجه این بررسی ظاهر شد:

اهمیت امنیت هنگام اسکن اسناد

همه برنامه های اسکنر موبایل محافظت لازم را برای اسناد حساس و مهم ارائه نمی کنند. اکثر این برنامه ها کاربر را ملزم به خرید نسخه پولی نرم افزار برای استفاده از رمزگذاری داخلی و رمز عبور می کنند. در عین حال، اسکنر اسناد به شما این امکان را می دهد که یک نسخه دیجیتالی از اسناد مهم خود را در رایانه یا در فضای ابری کاملاً ایمن نگه دارید. مدیریت و کپی اسناد را با اسکنر اسناد آسان می کند.

کیفیت اسناد اسکن شده توسط اسکنر اسناد

Document Scanner گزینه های اسکن با کیفیت بالا را ارائه می دهد. در واقع این اسکنر به دلیل فناوری یکپارچه و کنترل نور، کیفیت و وضوح بهتری را نسبت به نسخه اسکن اپلیکیشن موبایل به کاربران خود ارائه می دهد.

بهره وری بیشتر اسکنر اسناد

اسکنرهای اسناد می توانند حجم زیادی از اسناد را بدون اتلاف وقت و کاهش کیفیت اسکن کنند. در واقع می توان گفت این روش کارآمدتر و بهتر از استفاده از برنامه اسکنر تلفن همراه است. می توانید چندین سند را در سینی تغذیه خودکار اسکنر بارگذاری کنید و دستورات اسکن را صادر کنید. تا زمانی که فرآیند اسکن کامل نشده است، نیازی به حضور ندارید.

اسکنرها همچنان نسبت به برنامه های اسکن موبایل برتری دارند

با توجه به مزیت هایی که تاکنون برای اسکنرها ذکر شد، به نظر می رسد بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل نیز نمی توانند جایگزین مناسبی برای اسکنرها باشند. کیفیت ارائه شده توسط این برنامه ها در مقایسه با اسکنرهای مسطح و اسناد بسیار پایین تر است که می توان آن را به فناوری اعمال شده در اسکنرها نسبت داد. بنابراین اگر کیفیت، سرعت، بهره وری و امنیت عکس ها و اسناد برای شما مهم است، توصیه می شود برای تهیه نسخه دیجیتال از اسکنر استفاده کنید.

اسکنر اسناد دستی

اخرین حرف

وجود یک اسکنر رومیزی می تواند اطمینان و راحتی بیشتری را نسبت به بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای هر کاربری به ارمغان بیاورد. خرید یک اسکنر مقرون به صرفه و با کیفیت بسیاری از نیازهای شما را برطرف کرده و امنیت مورد نیاز شما را تامین می کند. با مراجعه به سایت فروشگاه آوای فرهنگ می توانید با کیفیت ترین و به صرفه ترین اسکنرهای این فروشگاه را ببینید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

 

مراجعه به مرجع: بهترین برنامه اسکن عکس